dissabte, 26 de juliol del 2014

Antologia de relats fantàstics basats en llegendes catalanes



Sembla que, a poc a poc, van sorgint iniciatives al nostre país, modestes, potser sí, però significatives i valuoses, encaminades a estendre i dignificar el gènere fantàstic en llengua catalana. Una d’aquestes iniciatives l’està portant a terme Orciny Press, una editorial que vol publicar una antologia de contes fantàstics –contes de qualsevol dels subgèneres de la literatura fantàstica- basats en la mitologia i el llegendari autòctons dels Països Catalans.


D’aquesta manera, tal com hem dit, ajudem a fer més ampli el mercat de la literatura fantàstica en la nostra llengua, i a la vegada posem en valor el llegat cultural del nostre poble, la nostra mitologia i les nostres llegendes en primer lloc, però també la nostra història i el nostre territori, on es desenvolupen els contes de la vora del foc que van inspirar llegendes com les del comte Arnau, l’espasa màgica de Vilardell, les bruixes de Llers, Otger Cataló, els drac de Sant Jordi, els dips, i altres llegendes d’abast més comarcal o local, no tan conegudes arreu però no per això menys valuoses o interessants.

Al web de l’editorial Orciny Press hi trobareu les bases de la convocatòria que us enllaço aquí sota:




També us adjunto l’apartat del web on la gent d’Orciny Press parlen d’aquesta convocatòria:




No us encanteu, perquè només s’admetran textos –recordem-ho, han de ser en llengua catalana!- fins el proper 1 de novembre.


Esperem que tan els textos publicats com l’edició de l’antologia siguin de qualitat i ens facin sentir orgullosos dels nostres escriptors novells de fantasia i de la nostra mitologia i història. Des d’aquest blog desitjo molta sort als escriptors i a l’editorial en la publicació d’aquesta antologia.

4 comentaris:

  1. Molt interessant el blog. Jo tambe trobo que el panorama en catala de fantasia heroica es bastant escas, tot i que m'ha sorpres gratament veure que alguna autors ja hi han dit la seva, ja que em pensava que era un genere totalment verge. Jo mateix estic intentant fer la meva contribucio; a veure que tal queda el resultat.
    Hi ha alguna manera que pugui seguir aquest blog? No trobo per enlloc el boto "seguir".
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Pol! És cert que és escàs el panorama de fantasia heroica o èpica, però n'hi ha més del que sembla. N'aniré parlant en successius posts al blog. Falta que les editorials s'atreveixin a traduir més autors (Sapkowski i Abercrombie, almenys!!!), que es reeditin obres antigues ara introbables i que apareguin nous escriptors d'aquest gènere en català. Ara en Carles Batlle amb les seves "Cròniques de Carr-mor" que anomeno al blog, i els anys 80 i 90 en Jaume Fuster amb la seva trilogia de fantasia èpica, de la qual també en parlaré més endavant. Pel que fa seguir el blog, no sé trobar la opció de "seguir". Seguiré cercant-la. De totes maneres, tinc previst de donar d'alta una pàgina de facebook del meu blog ben aviat. Mentrestant pots buscar els grups de facebook TER-CAT i Societat Catalana de Ciència Ficció i Fantasia (SCCFF) on hi vaig penjant les actualitzacions del meu blog. Moltes gràcies pel teu interès i fins aviat!

      Elimina
    2. Si tens facebook, Pol, aquesta és la pàgina de facebook del blog "Cròniques de Neopàtria". Moltes gràcies!
      https://www.facebook.com/croniquesdeneopatria?fref=ts

      Elimina
  2. Gràcies! Ja he fet "m'agrada" a la pàgina de facebook.

    Fins aviat!

    ResponElimina